Thursday, July 22, 2010

sehari lagi dalam sejarah

pagi-pagi lagi dah dapat sms yang mengembirakan buat aku...hehehe adik ipar aku lahirkan anak pompuan kedua...samalah kami dua-dua anak pompuan...aku suka anak pompuan ramai..sorang masak...sorang mengemas...ringan sikit beban aku...tapi org kata jaga lembu sekandang lebih senang dari jaga sorang anak pompuan...betul ke?

Aku ni anak pompuan ....susah ker mak bapak aku jaga aku?..ermm memang aku nih degil tapi kedegilan aku ada batasnya...nahi mungkar...aku tau batas aku sebagai umat Islam...batas aku sebagai sorang perempuan yg sentiasa membawa nama baik orang tua...tapi kadangkala terbabas gak...ala tapi benda kecik jer bukan besar pun...masih sempat lagi bertaubat...

apapun yang kita buat ..kita ner ingat mak bapak kita..walaupun aku jauh diperantauan..prinsip aku..memanglah mak ngan bapak aku tak nampak per aku buat...aku bebas nak buat apa saja tanpa larangan dari mak bapak aku sbb depa tak nampak aku wat per...lantak lah aku nak buat apa...TAPI INGAT ALLAH MAHA MELIHAT...malaikat kat bahu kiri kanan aku tgh pantau aku buat apa setiap saat siap ada buku rekod lagi...huh mana aku nak lari...jawablah sendiri disana nanti...

terfikir aku sejenak betapa bertuahnya anak-anak aku..anak-anak saudara aku sbb mereka semua ada mak ngan bapak termasuk aku ..yang masih ada mak ngan bapak...bayangkan mereka yang yatim piatu..tak der mak bapak...siapa nak membimbing mereka...kemana tempat mereka bermanja..mengadu nasib...menangis siapa yang pujuk...jatuh sakit siapa yang merawat mereka...ketika dalam kesedihan tiada siapa disisi ..ketika dalam kegembiraan tiada siapa untuk berkongsi...bertuahlah aku ini...Alhamdulilah..

Semoga Allah memanjangkan usia makabah aku dalam keadaan fizikal dan mental mereka yang sihat...aminnnn..

No comments:

Post a Comment