Friday, August 13, 2010

Ramadan..rana..

Hari ini dah masuk hari ketiga aku berpuasa…tahun lepas tak puasa sebulan sbb dalam pantang pastu menyusukan aiesya so..ada alasan tak posa…tapi ner ganti balik… masuk hari ini gak dah 9 hari mama ani tak jumpa umairah dan aiesya…cian budak buadak tu mesti rindu kat mama ani..mama ani tak boleh jaga diaorang sbb nuha dan naim sakit…anak sendiri sakit takkan nak jaga anak aku kan mestilah dia utamakan anak dia…memang lah aku yg susah ner gilir-gilir cuti jaga anak…nasib baik mak ada tlg jaga tapi nak posa dia ner balik kg jaga bapak aku pulak…aku import pulak adik ipar aku tlg jaga anak-anak aku…nasi baik ada diaorang leh tlg jaga anak-anak aku…cian kat kak ani..anak-anak dia sakit…hari ni hari dia esok lusa sapa tau hari aku. Allah nak menguji kita ner terima Qada dan Qadar Nya...

Ingat 5 perkara sebelum 5 Perkara:

Sihat sebelum sakit...
muda sebelum tua...
kaya sebelum miskin...
lapang sebelum sempit...
hidup sebelum mati...

No comments:

Post a Comment